Obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu společnosti Houseland s.r.o., IČO: 06532861, DIČ: CZ06532861 se sídlem Dukelská 685, 739 61 Třinec, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě pod spisovou značkou C 72151 (dále jen „prodávající“).
Pokud hledáte informace k vrácení nebo reklamaci zboží, najdete je jak dále v těchto podmínkách nebo zjednodušeně zde:
https://www.houseland.cz/reklamace-vraceni-zbozi
Jsme plátci DPH
Adresa provozovny
Houseland s.r.o.
Lihovarská 690
718 00 Ostrava-Kunčičky
tel: +420 555 333 235
ID provozovny: 1014352169
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) internetového obchodu Houseland.cz upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“; kupující a prodávající společně jako „smluvní strany“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese https://www.houseland.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese https://www.houseland.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy.
1.3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.4. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, aktuální znění prodávající vždy zveřejní na webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží. V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné a prodávající nijak neodpovídá za to, když kupující zadá chybné nebo neúplné údaje a informace.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České a Slovenské republiky.
3.3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Před odesláním objednávky je nezbytné, aby kupující potvrdil, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, souhlasí s nimi a zavazuje se jimi řídit. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Potvrdit nákup“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné a prodávající nijak neodpovídá za škodu způsobenou tím, že kupující zadá nesprávné nebo neúplné informace. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká odesláním tohoto potvrzení o přijetí objednávky.
3.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.6. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
3.7. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu způsoby uvedenými zde.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Tyto poplatky jsou zahrnuty v ceně produktů, pokud není uvedeno jinak.
4.3. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14-ti dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.5. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.5), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
4.6. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4.8. V případě, že na straně prodávajícího došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní obchodu nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že již byla kupní smlouva mezi smluvními stranami uzavřena. V takovém případě je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy.
4.9. Pokud je kupující podnikatel, pak má prodávající v případě prodlení kupujícího s jakoukoliv platbou nebo její části vůči prodávajícímu právo po kupujícím požadovat uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení do dne zaplacení včetně. Smluvní pokuta je splatná do 15 dnů od obdržení výzvy k zaplacení. Zaplacení smluvní pokuty nevylučuje nárok na náhradu škody.
4.10. V případě, že prodávající bude z jakéhokoliv důvodu zasílat prostředky na účet kupujícího, který je právnickou osobou, anebo takové prostředky předávat zástupci právnické osoby v hotovosti, učiní tak buď na ověřené účty, u nichž nemá pochybnosti, že náleží právnické osobě, anebo jen vůči oprávněným zástupcům právnické osoby.
5.1. Tento článek obchodních podmínek se vztahuje jen na spotřebitele. Jako spotřebitel, tedy člověk, který uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské nebo obdobné činnosti, má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy coby smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu do 14 dnů od převzetí boží. Pokud prodávající zasílá kupujícímu zboží v několika zásilkách, lhůta se počítá až od převzetí poslední zásilky, naopak, pokud prodávající dodává kupujícímu zboží pravidelně, lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy se počítá od doručení první dodávky.
5.2. Kupující bere na vědomí, že nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů nebo z důvodu ochrany zdraví jej není možné vrátit.
5.3. Pro odstoupení od kupní smlouvy dle toho článku může kupující využít tento formulář. Odstoupit od kupní smlouvy může kupující i jakýmkoliv jiným jednoznačným prohlášením vůči prodávajícímu.
5.4. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu nese kupující. Zboží si kupující (mimo výše uvedených výjimek) může vyzkoušet tak, aby se seznámil s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností zboží podobně jako by si zboží zkoušel v obchodě. Pokud kupující bude zboží zkoušet nebo využívat více a nakládáním se zbožím nějak sníží jeho hodnotu, je prodávající oprávněn vracenou částku ponížit o to, aby zboží uvedl do původního stavu tak, aby ho mohl prodat dalším zákazníkům.
5.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší.
5.6. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupní cenu kupujícímu do sedmi (7) dnů do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu, a stejným způsobem, jakým kupující zboží hradil. Platbu je prodávající oprávněn pozdržet až do chvíle, než mu dojde vrácené zboží zpět anebo do doby, než mu kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal (třeba potvrzením od dopravce). Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vracení zboží kupujícím. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dopravu zboží od prodávajícího ke kupujícímu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
5.7. Je-li společně se zboží poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6.1. Prodávající umožňuje i kupujícímu, který je podnikatel, odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu za předpokladu, že:
6.2. Ostatní pravidla pro odstoupení od kupní smlouvy podnikatelem se řídí článkem 5 obchodních podmínek.
7.1. Kupující, který je spotřebitel i podnikatel, si může přikoupit možnost vrácení zboží do 60 dnů od doručení zboží. Tuto službu je možné objednat přímo prostřednictvím objednávkového formuláře zaškrtnutím příslušného checkboxu u veškerého zboží kromě toho vyrobeného na míru nebo jinak přizpůsobeného potřebám kupujícího. Poplatek za tuto službu kupující uhradí spolu s kupní cenou zboží.
7.2. V rámci služby prodlouženého vrácení zboží má kupující právo odstoupit od smlouvy v prodloužené lhůtě. Ostatní pravidla pro odstoupení od smlouvy jsou stejná jako pravidla uvedená v čl. 5 a 6 obchodních podmínek.
7.3. Prodávající může určit, pro jaké značky či produkty umožní kupujícím vrácení zboží do 90 dnů od doručení zboží i bez příplatku. V takovém případě platí stejné podmínky pro vrácení zboží jako v tomto článku obchodních podmínek, prodávající ale může určit u konkrétního produktu další podmínky akce, například, že náklady na vrácení zboží zpět uhradí namísto kupujícího.
8.1. Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
8.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat poplatek za náklady spojené s odesláním zboží ve výši poštovného a baleného, nebo je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
8.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
8.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující, který je podnikatel, povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. Kupujícímu, který je spotřebitel, to prodávající důrazně doporučuje. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
8.5. Informace k převzetí křehkého zboží – Jedná-li se o objednávku křehkého anebo hodnotného zboží (sklo, keramika, porcelán, nábytek), prodávající důrazně doporučuje ihned po převzetí zboží důkladně zkontrolovat. V případě, že kupující, který je podnikatel, obdrží zboží poškozené, je povinen to oznámit prodávajícímu nebo kurýrovi nejpozději do 3 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Kupujícímu, který je spotřebitel, to prodávající doporučuje učinit, a i ho o to žádá, protože díky tomu bude moci prodávající snáze reklamovat rozbité zásilky u dopravce.
8.6. Pokud kupující, který je podnikatel, obdrží zboží poškozené, je povinen ponechat jej v původním stavu a v původním obalu tak, jak ho převzal. Zboží není oprávněn přebalovat do jiného obalu a jakkoliv s ním dále manipulovat. Kupujícímu, který je spotřebitel, to prodávající doporučuje učinit.
8.7. Další práva a povinnosti smluvních stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
Pravidla reklamací
9.1. Pro účely tohoto článku obchodních podmínek se za „spotřebitele“ považuje i takový podnikatel, který uzavřel s prodávajícím kupní smlouvu, jejímž předmětem je dodání zboží druhu a množství, které je obvyklé pro použití v domácnosti (posouzení obvyklosti je zcela na uvážení prodávajícího).
9.2. Pokud je kupující spotřebitel, odpovídá prodávající za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že zboží:
9.3. Pokud je kupující spotřebitel, odpovídá prodávající dále za to, že vedle ujednaných vlastností:
Za poslední uvedené čtyři body prodávající neodpovídá v případě, že před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil kupujícího, že se některá vlastnost zboží liší, a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
9.4. Pokud je kupující podnikatel, odpovídá prodávající za to, že zboží odevzdá kupujícímu anebo přepravci v ujednaném množství, jakosti a provedení.
9.5. Pokud si kupující zakoupil zboží, které bylo vadné a pro svou vadu bylo zlevněno, za tuto vadu, pro kterou bylo zboží levnější, prodávající neodpovídá. Za ostatní vady na takovém zboží ale odpovídá.
9.6. Pokud je kupující spotřebitel, svá práva z vadného plnění může uplatnit do dvou let od převzetí zboží. Pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůže kupující věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. To neplatí u zboží, na kterém je vyznačena minimální doba trvanlivosti, po kterou si zboží zachová své vlastnosti a funkce, a u kterého lze vytknout vadu maximálně do takto vyznačené doby. Pokud je kupující podnikatel, může svá práva z vadného plnění také uplatnit do dvou let od převzetí zboží, pokud se zbožím nakládám přiměřeně tak, jak by s ním nakládal běžný spotřebitel (přiměřenost posuzuje prodávající).
9.7. Práva z vadného plnění nemá kupující v případě, že si vadu sám způsobil. Vadou zboží není běžné opotřebení z obvyklého používání.
9.8. Reklamaci je nejjednodušší uplatnit prostřednictvím reklamačního formuláře. Reklamaci je ale možné uplatnit např. na e-mail nebo dopisem. Formulář nebo průvodní dopis k uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti:
9.9. Zboží, které podle má podle kupujícího vadu, kupující vyfotí a zdokumentuje vady prostřednictvím fotografií případně videa, které zašle spolu s reklamačním formulářem prodávajícímu. Protože může jít o těžké nebo rozměrné zboží, není třeba zboží ihned zasílat prodávajícímu k posouzení. Prodávající se pokusí posoudit vady z fotografií nebo videa a pokud to nebude možné, oznámí kupujícímu, že je nezbytné zboží pro posouzení vad odeslat prodávajícímu. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k poškození zboží, musí být čisté a kompletní. V opačném případě není prodávající povinen se reklamací zabývat a zboží zašle zpět kupujícímu na náklady kupujícího. Prodávající a kupující se mohou domluvit na tom, že si zboží u kupujícího vyzvedne prodávající.
9.10. Pokud má zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat:
ledaže je pro prodávajícího kupujícím zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. V takovém případě může prodávající odmítnout vadu odstranit, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
9.11. V těchto případech může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy:
9.12. Odstoupit od kupní smlouvy ale kupující nemůže, pokud není vada zboží významná.
9.13. Práva z vad může kupující vytknout přímo prodávajícímu. Pokud je ale k opravě určený někdo jiný (např. servis), kdo je k dispozici v okolí nebo v místě, které je kupujícímu bližší, může kupující vytknout vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
9.14. Pokud je kupující spotřebitel, platí, že dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
9.15. V případě, že kupující kupní smlouvu uzavřel jako podnikatel, a dodané zboží má vady, je kupující povinen oznámit to prodávajícímu do 5 pracovních dnů od jeho převzetí. K tomuto oznámení je prodávající povinen připojit i fotografie dokládající vadu. Do dalších 5 pracovních dnů je prodávající povinen zaslat zboží prodávajícímu zpět (pokud se smluvní strany nedohodnou na jiném způsobu vyřešení reklamace). Pokud nebude zboží vráceno v této lhůtě nebo bude vráceno poškozené, nemusí ho prodávající ho převzít.
9.16. Pokud není k opravě určený někdo jiný (např. servis) a kupující je spotřebitel, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, kde je to možné s ohledem na sortiment prodávaných produktů, případně i v sídle prodávajícího.
9.17. Při uplatnění reklamace vydá prodávající kupujícímu elektronické potvrzení, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího.
9.18. Pokud je kupující spotřebitel, do 30 dnů od uplatnění prodávající reklamaci vyřídí (včetně odstranění vady) a informuje o tom kupujícího. Smluvní strany se mohou společně dohodnout i na delší lhůtě. Pokud prodávající 30denní lhůtu nedodrží, je kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. Pokud je kupující podnikatel, vyřídí prodávající reklamaci co nejdříve, žádnou pevnou lhůtu pro to ale nemá.
9.19. Po vyřízení reklamace vydá prodávající elektronické potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné potvrzení zamítnutí reklamace.
9.20. Pokud je kupující spotřebitel, má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, kdy tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení nákladů musí požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, jinak mu nemusí být soudem přiznány. Kupující, který je podnikatel, toto právo nemá.
9.21. Před prvním použitím některého zboží je kupující povinen prostudovat návod k použití, pokud mu ho prodávající zašle a následně se informacemi z něj řídit. V opačném případě se kupující vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním zboží poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu.
10.1. Službu prodloužené záruky může využít kupující, který je spotřebitel i podnikatel. Prodávající poskytuje kupujícímu prodlouženou smluvní záruku na dobu a za poplatek uvedené v objednávkovém formuláři. Prodlouženou záruku je možné objednat přímo prostřednictvím objednávkového formuláře zaškrtnutím příslušného checkboxu. Poplatek za prodlouženou záruku kupující uhradí spolu s kupní cenou zboží.
10.2. V rámci služby prodloužené záruky má kupující právo uplatnit svá práva z vadného plnění popsaná v článku 9 obchodních podmínek v prodloužené lhůtě uvedené v objednávkovém formuláři od doručení zboží. Ostatní pravidla pro prodlouženou záruku jsou stejná jako pravidla pro uplatnění práv z vadného plnění.
11.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
11.2. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
11.3. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
11.4. Kupující bere na vědomí, že
11.5. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
11.6. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy. Informaci o vyřízení stížnosti zašle kupujícímu na emailovou adresu.
11.7. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00, Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: adr.coi.cz Řešení se zahájí jen na návrh kupujícího – spotřebitele, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s prodávajícím. Návrh může kupující podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u prodávajícího uplatnil své právo poprvé.
11.8. Při řešení sporů ze Smlouvy je možné využít i online platformu nacházející se na internetové adres http://ec.europa.eu/consumers/odr.
11.9. K prodeji zboží je prodávající oprávněn na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
11.10. Veškerou písemnou korespondenci si smluvní strany mohou doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
12.1. Prodávající chrání osobní údaje kupující, více v Oznámení o ochraně osobních údajů.
13.1. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Tímto nejsou dotčena aplikovatelná práva spotřebitelů.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 21. 2. 2024 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí.